english English

Moja Hrvatska

19.01.2012, 17:48:26
Moja Hrvatska

Sjećate li se akcije Jutarnjeg lista „Moja Hrvatska“  koja je pokrenuta 2009. godine i u kojoj su građani mogli javno izreći svoja mišljenja o bilo kojem području kojim nisu zadovoljni?

„Nećemo više šutjeti, želimo drugačiju zemlju“ – bio je protestni  moto  akcije solidarnosti u svrhu pronalaženja uzroka zbog kojih je Hrvatska već duže vrijeme u krizi.

Akcija, koju je organizirao Jutarnji list, je za očajne hrvatske građane trebala biti zid plača  koji bi služio kao terapija jer bi otvarali dušu o svakodnevnim problemima i pritom se možda osjećali bolje.

Internetska stranica Moje Hrvatske bila je percipirana kao ispušni ventil za sve one loše stvari koje se uvijek mogu svesti pod zajednički nazivnik „hrvatski vapaj“.  Reakcija kritičke javnosti na ovakve naslove bila je izjava da prikazana Hrvatska nije bila i prava „njihova“ Hrvatska. Ostalo je pitanje  je li to bio samo još jedan dobro smišljen marketinški trik od strane jednog utjecajnog medija.

Za potrebe snimanja reklamne kampanje koja je upoznala javnost s projektom Moja Hrvatska, organizirana  je javna audicija za koju se prijavilo preko 500 sudionika. Stefan Halter, švicarski producent, bio je direktor kampanje za koju  je osmislio propagandne spotove.

Kada je došao u Hrvatsku rekao je: „Ako baš vas odaberemo, postat ćete slavni“.

Postavilo se pitanje jesu li ljudi koji su se pojavljivali u reklamama bili tu samo zato da se pojave na televiziji i dobiju Warholovih „15 minuta slave“ ili su došli sa iskrenom namjerom da podupru akciju te se bili iskorišteni od strane velikih manipulatora.

Drugo pitanje je može li jedna ovakva akcija okupiti narod koji će pomoću nje ispraviti svoje nepravde i probleme? Jeli sustav vrijednosti u Hrvatskoj toliko iskrivljen da kad bi narod i htio stvar  uzeti u svoje ruke ne bi to mogao jer je to zapravo nemoguće radi manipulacija „velikih“ – bili oni u medijima ili politici.

Danas, tri godine kasnije moguće je osrnuti se na ovu završenu akciju, njene posebnosti, istupe i uspjehe. Koliko je od nje ostalo, koliko je pravih prijedloga i rješenja ponuđeno. Nažalost, ostaje utisak kako je ovo uistinu bila samo jedna promidžbena kampanja kojim je utjecajni medij skrenuo pozornost na sebe.

Moglo bi se reći kako je akcija započela pozitivan stav koji je otvorio vrata promjenama. No za prave promjene treba mnogo više vremena i truda od nekoliko internetskih stranica. Apsurdnost propisa i korupciju se već godinama razotkriva samo voljom građana, istragama i suđenjima. A taj proces je još daleko od završenoga.

„Želimo razotkriti sve apsurde državne politike, razbiti predrasude i zablude građana, kako bismo zajedno promijenili pravila igre, navike, način razmišljanja i ponašanja građana i sustav vrijednosti, te tako pridonijeti stvaranju nove, bolje, moje Hrvatske“, bio je stav Jutarnjeg lista. Te želje i stavovi i dalje ostaju. Za razliku od ove akcije.

Iris Rašica

Slika: http://www.jutarnji.hr/moja-hrvatska--trebamo-cijeniti-znanje--a-ne-laku-zaradu/312352/



 Repozitorij




Tražilica