english English

Dobar ali skup

13.02.2012, 09:06:41
Dobar ali skup

Kia Rio je auto gradske klase koje graniči sa kompaktima zbog svoje veličine i međuosovinskog razmaka. Novi model nema nikakve veze sa starim modelom koji se u Hrvatskoj nije dobro prodavao jer jednostavno ugled marke Kia nije bio na današnjoj razini. Danas je ta marka zajedno u korporaciji Hyundai – Kia motors najbrže rastuća automobilska tvrtka u svijetu.

Nema više ružnog i nepoželjnog dizajna - danas se za Kijom okreću glave. Novi Rio slijedi smjernice koje je započelo sportsko vozilo za rekreaciju Sportage a nastavila ga limuzina niže klase Optima. Velika prednja maska sa opcionalnim led diodama dodatno ističu usmjerenost mladenački karakter automobila i usmjerenost mlađim generacijama. Stražnja svijetla podsjećaju na Seat Leon što nikako nije loše već samo naglasak na sportskom dizajnu.

Rio je u odnosu na prošlu generaciju narastao u svim smjerovima tako da prelazi četiri metra dužine. Unutrašnjost je vrlo prostrana - na prednjim sjedalima se sjedi ugodno kao u kompaktima, a straga ima mjesta i za dvoje odraslih. Tako ni na dužim putovanjima ne bi  trebalo biti problema radi skučenosti. Plastika u unutrašnjosti nigdje ne šripi i dobiva se dojam  luksuza.

Upravljač idealne debljine lijepo leži u rukama. Sve je na svom mjestu i vozač će se uskoro u autmobilu osjećati kao kod kuće. Mjenjač je točan i ne zapinje osim prilikom vožnje unatrag, što je vjerojatno zbog neuhodanosti cjelokupnog automobila. Nije uobičajeno da u gradskoj klasi automobili imaju naslon za ruku pa je Kia i s tim ugodno iznenadila klijente.

Benzinski motor obujma 1.4 sa 109 konjskih snaga  linearno vuče već od nižih okretaja i dovoljan je za normalnu vožnju i za pretjecanja bez većih komplikacija.

Kod normalne vožnje potrošnja se kreće oko 7 litara ali kada se auto razradi moći će trošiti i manje. Ukoliko se od novog Ria bude tražila brža vožnja, to će zahtjevati česte promjene prijenosa te tako i veće okretaje motora pa će tako i potrošnja porasti. Rio ipak nije sportski, već jedan svestraniji automobil.

Ipak auto kao sto su VW Polo, Renault Clio imaju novije i modernije turbo benzince i oni ipak jp uvijek ostaju bolja opcija ako se traže gradske jurilice.

Rio dolazi sa 5 razina opreme: Active, Urban, Style , Style plus i Luxure. Najbolji je srednji paket Style jer nudi sve što prosječnom vozaču treba za ugodnu voznju. U njemu se nalazi

kožni upravljač, radio sa MP3 i USB konektorom, asortiman eletroničkih pomogala za stabilnost automobila i ugodniju vožnju od koje su najvažnija TCS (Kijin izraz za ESP), ABS,  VHC i drugi.

Kia treunutno u ponudi nudi četiri  pogonska agregata - dva dizelska snage  75 i 90 konjskih snaga i dva benzinca od 85 i 109 konjskih snaga. Cijene modela se kreću između 85 tisuća i 120 tisuća kuna što je poprilično skupo za klasu i ponudu.

Sve to prati garancija od 7 godina koja dokazuje da je Kia Motors sigurna u svoje automobile, te tako i u Rio koji je na pravom putu da poremeti planove dosadašnjim vladarima gradske klase. Još uvijek ipak kao problem ostaje nepovjerenje u marku Kia i visoka cijena.

Ivan Zelić



 Repozitorij




Tražilica