english English

Neka uđe onaj pravi

14.01.2014, 10:44:09
Neka uđe onaj pravi

Neka uđe onaj pravi filmska je adaptacija još jedne u nizu knjiga o vampirima koju je 2004. napisao John Ajvide Lindqvist, također i scenarist filma. Film je jako teško smjestiti u točno određeni žanr, ali postoje elementi drame, horrora, fantastike i romanse. Film je režirao Tomas Alfredson, dok su glavne uloge dodijeljene mladom Käreu Hedebrantu koji igra Oskara, maltretiranog dječaka, a Lina Leandersson utjelovljuje metalno mnogo stariju vampiricu Eli željnu uvrnute kombinacije prijateljstva i krvi.

Unatoč spomenutoj knjizi o vampirima koja odmah odaje stereotipnu pretpostavku da je ovo još jedna u nizu Twilight poplava i ostalih filmova sličnog žanra, to nije tako. Priča je smještena u Stockholm i vrijeme 80-ih. Oskar je dvanaestogodišnji dječak, žrtva je školskog maltretiranja, a zanimacija u slobodno vrijeme mu je maštanje o osveti. Eli je normalna dvanaestogodišnja djevojčica, malo bljeđa od drugih. No, to je daleko od istine. Ona ne izlazi na sunce, ne podnosi hranu, a u domove ulazi samo ako ju se pozove. Živi sa srednjovječnim muškarcem Häkanom, koji s vremena na vrijeme izlazi iz kuće, brutalno ubija prolaznike. Eli i Oskar se sprijatelje, s vremenom i zaljube. Ona Oskaru daje snagu i ohrabruje ga da se zauzme za sebe, a on s vremenom shvati što je ona i biva suočen s teškom odlukom; nastaviti voljeti nju koja ubija da bi živjela ili se razići s njom.

Scene u filmu iz onih dječje nevinih, brzo prerastaju u odbojne i krvave. Zimski pejzaž, prostori prekriveni čistim bijelim snijegom, snimanja u mraku, na momente ublažavaju scene, a katkada ih brutalno naglašavaju. Također, nadnaravna tema poput vampira potpuno je uklopljena u realnost i stvarni prikaz grada i ljudi u filmu. Također, Alfredson se ne ustručava i natuknuti možebitnu seksualnu povezanost Oskara i Eli s čime, unatoč tome što je svakome prepušteno da sam zaključi što se ustvari događa između njih, zgražava publiku koja nije naviknuta na takve prikaze. No, važno je naglasiti da ustvari Alfredson ublažava Lindquistovu verziju koja se bazira na problemu pedofilije.

U današnje vrijeme hollywoodski ušminkanih filmova, koji su stvoreni da bi ostvarili profit te u periodu kada čudovišna stvorenja koja su prije plašila, bivaju prikazana kao dobri susjedi, treba potražiti drugačije viđenje i prikaz. Ne postoji samo američka ili britanska produkcija, postoje mnoge druge koje služe kako bi potaknule na razmišljanje, a ne kako bi dobro zaradile. Takva je i švedska produkcija koja s vremena na vrijeme izbaci pokoju filmsku sagu u potpunosti drukčiju od uobičajenog, a ipak vrijednu utrošenog vremena.

Magdalena Linde

Slika: mojfilm.hr


 Repozitorij




Tražilica