Dr. sc. tech. Ana Kešelj Dilberović, izv. prof. dr. sc. Krunoslav Žubrinić, prof. dr. sc. Mario Miličević i Mihaela Kristić s Fakulteta elektrotehnike i primijenjenog računarstva Sveučilišta u Dubrovniku objavili su znanstveni rad pod nazivom “Evaluation of Accessibility Parameters in Education Software That Supports Three-Dimensional Interactions” u časopisu Applied Sciences, indeksiranom u prvom kvartilu
(Q1) baze Web of Science (WoS).
Članak je dostupan na poveznici https://doi.org/10.3390/app15105258
U radu se proučava kako obrazovne aplikacije koje koriste trodimenzijske (3D) interakcije oblikovati da budu pristupačnije i korisnije što širem krugu korisnika. U istraživanju je korištena aplikacija GeometryGame, razvijena na Fakultetu elektrotehnike i primijenjenog računarstva Sveučilišta u Dubrovniku koja korisnicima omogućuje interakciju s obrazovnim sadržajem u 3D okruženju.
Pilot istraživanje tijekom kojeg su prikupljani podaci provedeno je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu i na Sveučilištu u Dubrovniku. Sudionici istraživanja su tijekom korištenja aplikacije obavljali različite zadatke korištenjem 3D interakcija u 3D okruženju, a nakon toga su ocjenjivali različite aspekte interakcije. Za vrijeme korištenja aplikacija je bilježila objektivne podatke o načinu korištenja aplikacije i ostvarenim rezultatima sudionika.
Kombinacijom subjektivnih dojmova sudionika i rezultata objektivnih mjerenje identificirani su ključni čimbenici koji utječu na pristupačnost takvih 3D obrazovnih programskih rješenja. Na temelju tih saznanja autori su izradili preporuke za poboljšanje dizajna budućih aplikacija, s naglaskom na veću inkluzivnost i prilagodljivost korisnicima s različitim potrebama.
Ovo istraživanje predstavlja važan korak u razvoju naprednih edukacijskih alata koji koriste 3D tehnologiju na način koji je svima razumljiv, koristan i dostupan.