
doc.dr.sc. Romana John
Zaposlenje:
aktivni radni odnos
Ustrojstvena jedinica:
Fakultet za medije i odnose s javnošću
E-mail :
romana.john@unidu.hr
Telefon :
+385 20 446 016
Lokalni telefon :
2016
Ured (prostorija):
171Kampus
Termin konzultacija:
prema prethodnom dogovoru e-mailom
Životopis:
Docentica Romana John je dekanica Fakulteta za medije i odnose s javnošću Sveučilišta u Dubrovniku od 1. listopada 2024. godine, kada je dotadašnji Odjel za komunikologiju postao Fakultet za medije i odnose s javnošću. Rođena je 1986. godine u Dubrovniku, gdje je završila osnovnu i srednju školu, kao i prijediplomski i diplomski studij na Sveučilištu u Dubrovniku.
Profesionalno iskustvo je stekla u privatnom visokom obrazovanju i kulturnom sektoru, a od 2014. godine stalno je zaposlena na Sveučilištu u Dubrovniku, gdje je birana u zvanja asistentice, poslijedoktorandice te 2024. godine u znanstveno-nastavno zvanje docentice.
Doktorat znanosti iz informacijskih i komunikacijskih znanosti je stekla 2022. godine na Sveučilištu Sjever, s temom disertacije: „Modeli odnosa s javnošću tijekom pandemije COVID-19 na primjeru hrvatskih muzeja".
Izlagala je i sudjelovala u radu više međunarodnih znanstvenih konferencija, stručnih i doktorskih radionica koje su tematski vezane za područje interesa; te kontinuirano objavljuje radove u časopisima i zbornicima s međunarodnom recenzijom.
Članica je Organizacijskog i Programskog odbora međunarodne znanstvene konferencije Dubrovački medijski dani.
EU Projekti:
- ADMO - Adria Digital Media Observatory/Jadranski opservatorij digitalnih medija (trajanje projekta: 01.01.2023. - 30.06.2025.; znanstveno-istraživački projekt, Europska komisija - Program Digitalna Europa)
- DU-CHECK - Centar za provjeru informacija i građansku otpornost (trajanje projekta: 31.08.2023. - 31.12.2025.; stručni projekt, Agencija za elektroničke medije i Europska unija - Program NextGenerationEU)
- PRO-FACT - Istraživanje, obrazovanje, provjera činjenica i raskrinkavanje dezinformacija povezanih s COVID-19 U Hrvatskoj (trajanje projekta: 01.11.2021. - 31.01.2023.; stručni projekt, Europska komisija)
- BLUE-CONNECT - Reconnect Science with the Blue Society (trajanje projekta: 01.05. 2022. - 30.10.2023.; znanstveno-istraživački projekt, Europska komisija, Obzor Europa)
Diplomski
-
78835 - Poslovna etika
-
130351 - Izrada diplomskog rada
-
130360 - Izrada diplomskog rada
-
229512 - Teorija i modeli odnosa s javnošću
-
239018 - Odnosi s medijima
-
Istraživačke vještine i tehnike
-
Iskustvo u provedbi interdisciplinarnih istraživačkih projekata
-
Kritičko mišljenje i analiza
-
Komunikacijske vještine
-
Podučavanje i mentoriranje u visokom obrazovanju
-
Timski rad
-
Umrežavanje i suradnja
Adžić Kušt, Iva; John, Romana
Mothers in digital economy: The impact of social media influencers on the consumption behavior of mothers // Conference Proceedings of the 6th International Conference on the Economics of the Decoupling (ICED) / Družić, Gordan; Gelo, Tomislav (ur.). Zagreb: Croatian Academy of Sciences and Arts; Faculty of Economics & Business Zagreb, (2025) 445-470
Brautović, Mato; John, Romana
The role of the media in Russian and Serbian influence operations: a case study on the cross-border shaping of narratives in the Western Balkans // Medijske studije, 15 (2025), 30; 5-28. doi: 10.20901/ms.15.30.1
Brautović, Mato ; John, Romana
Limitations of Fact-Checking on Debunking COVID-19 Misinformation on Facebook: the Case of Faktograf.hr // Central European Journal of Communication, 16 (2023), 1(33); 40-58. doi: 10.51480/1899 5101.16.1(33).3
John, Romana
Muzejska komunikacija i suvremeni izazovi: istraživanje komunikacije hrvatskih muzeja za vrijeme pandemije COVID-19 // Suvremeni Mediteran, 2 (2023), 1; 1-27. doi: 10.17818/SM/2023/1.1
Brautović, Mato ; Brautović Antić, Julijana ; John, Romana
Use of Pre-web Computer Networks to Give Information about the Attacks on Dubrovnik and Vukovar // Collegium antropologicum, 46 (2022), 4; 271-282. doi: 10.5671/ca.46.4.2
Brautović, Mato; John, Romana
Medijske navike mladih tijekom pandemije COVID-19 i dezinformacije: primjer studenata Sveučilišta u Dubrovniku // Komentari, govor mržnje, dezinformacije i regulacija javne komunikacije.
Zagreb: Agencija za elektroničke medije, 2021. str. 127-140
Buratović Maštrapa, Sandra ; John, Romana ; Brautović, Mato
Accuracy in Online Media: Insufficient Journalistic Routines in Fact-Checking and Corrections // Medijske studije, 11 (2020), 21; 66-86. doi: 10.20901/ms.11.21.4
Brautović, Mato ; John, Romana ; Potrebica, Marko
Immersiveness of news: How Croatian students experienced 360-video news. In L.T. De Paolis, P. Bourdot, & A. Mongelli (Eds.), Lecture Notes in Computer Science: Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics, AVR 2017, 10324, (2017); 263-269. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-60922-5_20
Brautović, Mato ; John, Romana ; Cvjetinović, Goran
Reporting About the Attack on Dubrovnik by Montenegrin (Bi)Weeklys; poglavlje u knjizi Reporting the Attacks on Dubrovnik in 1991, and the Recognition of Croatia; (2017) De la Brosse, R.; Brautović, M. (Eds.); Cambridge Scholars Publishing, UK
Pletikosić, Merica ; Tafra-Vlahović, Majda ; John, Romana
Communicating before crisis // Dani kriznog upravljanja: Zbornik međunarodne znanstveno-stručne konferencije, 411-420, (2016) Veleučilište Velika Gorica, Split.
Tafra-Vlahović, Majda ; John, Romana ; Jelčić, Nikol
Corporate values and corporate social responsibility // Globalisation Challenges and Social-Economic Environment of the EU: Zbornik međunarodne znanstvene konferencije, 537-545, (2015) Fakulteta za poslovne in upravne vede, Novo Mesto, Slovenija.
Brautović Mato ; John, Romana ; Nenadić, Iva
Journalism and Twitter: Between Journalistic Norms and NewRoutines; Medianali, Vol. 7, No. 13, 2013
Brautović, Mato ; John, Romana ; Nenadić, Iva
Quantitative content analysis of communication patterns on Facebook: A case study of the Croatian government. Medijske studije, 4(8), 45-59, (2013) https://doi.org/10.20901/ms
Sudjelovanje u europskim i međunarodnim kompetitivnim projektima:
PRO-FACT - Istraživanje, obrazovanje, provjera činjenica i raskrinkavanje dezinformacija povezanih s COVID-19 U Hrvatskoj (trajanje projekta: 01.11.2021. - 31.01.2023.; stručni projekt, Europska komisija)
BLUE-CONNECT - Reconnect Science with the Blue Society (trajanje projekta: 01.05. 2022. - 30.10.2023.; znanstveno-istraživački projekt, Europska komisija, Obzor Europa)
ADMO - Adria Digital Media Observatory/Jadranski opservatorij digitalnih medija (trajanje projekta: 01.01.2023. - 30.06.2025.; znanstveno-istraživački projekt, Europska komisija - Program Digitalna Europa)
DU-CHECK - Centar za provjeru informacija i građansku otpornost (trajanje projekta: 31.08.2023. - 31.12.2025.; stručni projekt, Agencija za elektroničke medije i Europska unija - Program NextGenerationEU)
Od akademske godine 2023./2024. sudjeluje u cjelokupnoj koordinaciji i realizaciji novog obveznog kolegija Stručni praktikum koji je uveden nakon revizije studijskih programa kao obveza studentima na trećoj godini prijediplomskog studija, što podrazumijeva intenzivnu suradnju s brojnim kulturnim institucijama grada Dubrovnika, medijskim kućama, agencijama za odnose s javnošću, organizaciju događanja, strateško komuniciranje; hotelskim kućama i svim ostalim organizacijama iz različitih sektora koji studentima Fakulteta za medije i odnose s javnošću mogu pružiti potrebna praktična znanja i vještine.
Mentoriranje i koordiniranje brojnih studentskih aktivnosti poput projekta PEP konferencija (prva studentska konferencija iz odnosa s javnošću); sudjelovanja studenata Sveučilišta u Dubrovniku na Dubrovačkom zimskom festivalu od 2023. godine itd.
Nagrade i priznanja:
Rektorova nagrada (UNIDU)
Diploma Magna cum laude
Područja istraživanja:
Mediji i komunikacija u digitalnom društvu;
utjecaj društvenih mreža;
dezinformacije i provjera točnosti informacija;
krizno i strateško komuniciranje;
korporativna komunikacija;
društveno-odgovorno poslovanje
Objavljeni radovi:

doc.dr.sc. Romana John
Employment Status:
active employee
Organizational unit:
Faculty of Media and Public Relations
E-mail :
romana.john@unidu.hr
Telephone :
+385 20 446 016
Telephone Extension :
2016
Office (room):
171Kampus
Office hours:
Od ponedjeljka do petka
09:00 do 15:00
Biography/CV:
Assistant Professor Romana John has been serving as the Dean of the Faculty of Media and Public Relations at the University of Dubrovnik since October 1, 2024, when the former Department fof Communication Studies was officially established as the Faculty of Media and Public Relations. She was born in 1986 in Dubrovnik, where she completed her primary and secondary education, as well as both undergraduate and graduate studies at the University of Dubrovnik.
She gained professional experience in private higher education and the cultural sector. Since 2014 she has been permanently employed at the University of Dubrovnik.
She earned her PhD in Information and Communication Sciences in 2022 with a doctoral dissertation titled: "Public Relations Models During the COVID-19 Pandemic: The Case of Croatian Museums."
She has presented and participated in numerous international academic conferences, professional and doctoral workshops related to her field of interest, and regularly publishes scientific papers in peer-reviewed international journals and conference proceedings.
She is a member of both the Organizing and Program Committees of the international scientific conference Dubrovnik Media Days.
EU Projects Participation:
ADMO - Adria Digital Media Observatory (Project duration: 01/01/2023 - 30/06/2025; research project, European Commission // Digital Europe Programme)
DU-CHECK- Center for Digital Investigations and Civic Resilience (Project duration: 31/08/2023 - 31/12/2025; professional project, Agency for Electronic Media and the European Union // NextGenerationEU Programme)
PRO-FACT- Research, Education, Fact-Checking and Debunking COVID-19 Disinformation in Croatia (Project duration: 01/11/2021 - 31/01/2023; professional project // European Commission)
BLUE-CONNECT - Reconnect Science with the Blue Society (Project duration: 01/05/2022 – 30/10/2023; research project, European Commission // Horizon Europe)
-
130351 - Thesis
-
252660 - Public Relations Publications Design and Editing
-
252662 - Public Relations and Internet
-
229512 - Theory and Models of Public Relations
-
239018 - Media Relations
-
130360 - Thesis
-
40214 - Communicology
-
78835 - Business Ethics
-
272083 - Practicum
-
269593 - Digital methods in Journalism and Publilc Relations
-
Research Skills and Techniques (Qualitative and quantitative research methods in media and communication studies; Design and implementation of interdisciplinary research projects; Experience in EU-funded project research)
-
Critical Thinking and Analysis (Evaluation of disinformation, media influence, and communication strategies; Analytical work on digital media practices and public relations models)
-
Communication Skills
-
Teaching and mentoring in higher education
-
Teamwork
-
Networking and Collaboration (Strong links with media organizations, cultural institutions, and EU project networks; Participation in international academic and professional communities)
Adžić Kušt, Iva; John, Romana
Mothers in digital economy: The impact of social media influencers on the consumption behavior of mothers // Conference Proceedings of the 6th International Conference on the Economics of the Decoupling (ICED) / Družić, Gordan; Gelo, Tomislav (ur.). Zagreb: Croatian Academy of Sciences and Arts; Faculty of Economics & Business Zagreb, (2025) 445-470
Brautović, Mato; John, Romana
The role of the media in Russian and Serbian influence operations: a case study on the cross-border shaping of narratives in the Western Balkans // Medijske studije, 15 (2025), 30; 5-28. doi: 10.20901/ms.15.30.1
Brautović, Mato ; John, Romana
Limitations of Fact-Checking on Debunking COVID-19 Misinformation on Facebook: the Case of Faktograf.hr // Central European Journal of Communication, 16 (2023), 1(33); 40-58. doi: 10.51480/1899 5101.16.1(33).3
John, Romana
Muzejska komunikacija i suvremeni izazovi: istraživanje komunikacije hrvatskih muzeja za vrijeme pandemije COVID-19 // Suvremeni Mediteran, 2 (2023), 1; 1-27. doi: 10.17818/SM/2023/1.1
Brautović, Mato ; Brautović Antić, Julijana ; John, Romana
Use of Pre-web Computer Networks to Give Information about the Attacks on Dubrovnik and Vukovar // Collegium antropologicum, 46 (2022), 4; 271-282. doi: 10.5671/ca.46.4.2
Brautović, Mato; John, Romana
Medijske navike mladih tijekom pandemije COVID-19 i dezinformacije: primjer studenata Sveučilišta u Dubrovniku // Komentari, govor mržnje, dezinformacije i regulacija javne komunikacije.
Zagreb: Agencija za elektroničke medije, 2021. str. 127-140
Buratović Maštrapa, Sandra ; John, Romana ; Brautović, Mato
Accuracy in Online Media: Insufficient Journalistic Routines in Fact-Checking and Corrections // Medijske studije, 11 (2020), 21; 66-86. doi: 10.20901/ms.11.21.4
Brautović, Mato ; John, Romana ; Potrebica, Marko
Immersiveness of news: How Croatian students experienced 360-video news. In L.T. De Paolis, P. Bourdot, & A. Mongelli (Eds.), Lecture Notes in Computer Science: Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics, AVR 2017, 10324, (2017); 263-269. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-60922-5_20
Brautović, Mato ; John, Romana ; Cvjetinović, Goran
Reporting About the Attack on Dubrovnik by Montenegrin (Bi)Weeklys; poglavlje u knjizi Reporting the Attacks on Dubrovnik in 1991, and the Recognition of Croatia; (2017) De la Brosse, R.; Brautović, M. (Eds.); Cambridge Scholars Publishing, UK
Pletikosić, Merica ; Tafra-Vlahović, Majda ; John, Romana
Communicating before crisis // Dani kriznog upravljanja: Zbornik međunarodne znanstveno-stručne konferencije, 411-420, (2016) Veleučilište Velika Gorica, Split.
Tafra-Vlahović, Majda ; John, Romana ; Jelčić, Nikol
Corporate values and corporate social responsibility // Globalisation Challenges and Social-Economic Environment of the EU: Zbornik međunarodne znanstvene konferencije, 537-545, (2015) Fakulteta za poslovne in upravne vede, Novo Mesto, Slovenija.
Brautović Mato ; John, Romana ; Nenadić, Iva
Journalism and Twitter: Between Journalistic Norms and NewRoutines; Medianali, Vol. 7, No. 13, 2013
Brautović, Mato ; John, Romana ; Nenadić, Iva
Quantitative content analysis of communication patterns on Facebook: A case study of the Croatian government. Medijske studije, 4(8), 45-59, (2013) https://doi.org/10.20901/ms