Iris Lobaš Kukavičić s Odjela za umjetnost i restauraciju izlaže ispred Umjetničkog paviljona u Zagrebu

Nastavnica Odjela za umjetnost i restauraciju doc. dr. art. Iris Lobaš Kukavičić postavila je ambijentalnu multimedijalnu instalaciju pod nazivom „Odakle dolazimo? Što smo mi? Kamo idemo?” ispred Umjetničkog paviljona u Zagrebu. Instalacija se može pogledati do nedjelje, 27. ožujka. Riječ je o radu koji je javnosti prvotno predstavljen u prostoru između vanjskih i unutarnjih vrata od Pila u lipnju prošle godine.

Instalacija je svojevrsna refleksija i poticaj masovne kolektivne svijesti i preispitivanja vlastitog identiteta u aktualnom vremenu. Rad se sastoji od 12 stiliziranih figura rađenih u drvu koje su animirane te video radom postavljene u suodnos s autorskom glazbom Srđana Berdovića Yamato uta / Pjesma Japana, koju izvode japanske perkusionistice, Fujii trio. Video rad u trajanju od 9.40 minuta prema početnim taktovima glazbe i likovima koji se sporadično pojavljuju u kadru upućuje na vrijeme zatvorenosti i osame. Međutim, kako tempo glazbe postaje intenzivniji, animirani likovi se multipliciraju, pretvaraju u „mravinjak” te kroz pokret aludiraju na posvemašnje ludilo i neizvjesnost vremena u kojem se nalazimo. Instalacija ne nudi odgovore, nego nastoji potaknuti promatrača na introspekciju i traženje odgovora unutar vlastitog bića.

Iris Lobaš Kukavičić (1976., Dubrovnik) 2001. godine diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, nastavnički odjel, u klasi red. prof. Mira Vuca, akademskog kipara. Magistrirala je 2008. godine na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Mostaru, studij Ars sacra, u klasi red. prof. Anta Kajinića, akademskog slikara. Godine 2016. obranila je doktorsku disertaciju s temom Sakralno slikarstvo Iva Dulčića pod mentorstvom red. prof. Anta Kajinića, akademskog slikara, na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Mostaru. Zaposlena je na Odjelu za umjetnost i restauraciju Sveučilišta u Dubrovniku, u zvanju docenta. Postavila je više javnih skulptura u zemlji i inozemstvu (Plesačica, Jarunsko jezero (klub Aquarius), Zagreb, 2001., Grupa skulptura, okruženje tvornice Hartmann-Bilokalnik, Koprivnica, 2002., Sjedeća figura, upravna zgrada tvrtke Hartmann, Kopenhagen, Danska, 2014., Igra i igre, međunarodni terminal C, Zračna luka Dubrovnik, 2017.). Održala je dvadeset samostalnih izložbi i sudjelovala na brojnim grupnim izložbama.

Izložbu prati katalog s predgovorom, biografijom umjetnika, popisom samostalnih i skupnih izložbi, bibliografskim podatcima i fotografijama procesa postavljanja djela ispred Umjetničkog paviljona te fotografijama finalno postavljenog rada.

IZVOR: Umjetnički paviljon u Zagrebu

Predhodni članakPredstavljanje knjige „Dalmacija. Stoljeće povijesnih i demografskih mijena (1815. – 1918.)“
Slijedeći članakGeneralna skupština europske organizacije FEDE u Dubrovniku