OPIS SPECIJALIZIRANIH POMORSKIH VJEŽBALIŠTA S NJIHOVOM OPREMOM I UREĐAJIMA
OPREMA I VJEŽBALIŠTE
Specijalizirano pomorsko vježbalište s brodicom za spašavanje na polugravitacijskoj sohi nalazi se u lučici “Orsan” na adresi Ivana Zajca 6, Dubrovnik, u neposrednoj blizini Pomorskog odjela Sveučilišta u Dubrovniku.
Brodica za spašavanje nosi oznaku 01-003932/013337 CR. Prema podacima iz Uvjerenja o nadzoru nad gradnjom i ispitivanju JRB-a, br. 45-000496 od 20. lipnja 1972. godine brodica je proizvedena u brodogradilištu “Greben”, Vela Luka, 1972. godine pod tvorničkim brojem 2120 i bila je namijenjena novogradnji 552 brodogradilišta “3. Maj”, Rijeka. Dužina čamca je 7,40 m, širina 2,44 m i visina 1,02 m. Materijal izrade je polyester, a dozvoljena nosivost 42 osobe.
Brodica za spašavanje opremljena je propisanom opremom prema SOLAS konvenciji, tj. prema popisu iz Priloga H2, Poglavlja B, Dodatka 1, Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca (“Narodne novine” br. 50/2007.).
Uređaj za spuštanje s pripadajućom opremom podliježu godišnjem pregledu i ispitivanju ispravnosti, prema Pravilima HRB-a.
Brodica se koristi za praktični dio izvođenja nastave u programima naobrazbe i izobrazbe.
Specijalizirano pomorsko vježbalište s brodicom za spašavanje na sohama Sveučilišta u Dubrovniku u lučici “Orsan”
Specijalizirano protupožarno vježbalište nalazi se u mjestu Popovići, udaljenom oko 30 km od Dubrovnika u smjeru zračne luke “Dubrovnik”.
Na protupožarnom poligonu smješteno je ukupno pet kontejnera, od kojih su:
- dva kontejnera adaptirana u zatvoreni labirintni prostor s pregradama, na dva kata, koji simulira zatvorene brodske prostore, za uvježbavanje gašenja požara u zatvorenom prostoru. Katni prostori odvojeni su požarnim skalama (D12),
- kontejner koji simulira zapovjednički most broda. Na mostu je smješten protupožarni alarm,
- dva kontejnera za skladištenje i čuvanje propisane opreme; kontejner je za presvlačenje s 12 garderobnih ormara i tušem te kontejner koji predstavlja uredski prostor.
- Protupožarna odijela;
- Protupožarni prekrivač;
- Uređaj za punjenje boca sa stlačenim zrakom s dodatnim dijelovima za održavanje te uputama za rukovanje;
- Radni stol za pregled i održavanje aparata za disanje;
- 2 čelične posude za simulaciju požara (1m x1m x 0,3m);
- Odgovarajuća zaliha ugljičnih i ugljikovodičnih goriva;
- 6 lutaka za simulaciju postupka spašavanja iz požara;
- 6 protupožarnih cijevi (promjer 65 mm);
- 3 protupožarne cijevi (promjer 38 mm);
- 3 nastavka za hidrante;
- 6 protupožarnih mlaznica (2 standardne i 4 s raspršivačem mlaza);
- 2 nastavka za mehaničku pjenu;
- Generator pjene visokog stupnja ekspanzije i pjenilo;
- 2 kompleta priključaka na hidrant s potrebnim alatom;
- 6 aparata od 9 lit. za gašenje vodom;
- 6 aparata od 9 lit. za gašenje pjenom;
- 6 aparata od 5 kg za gašenje ugljičnim dioksidom;
- 10 aparata od 10 kg za gašenje suhim prahom;
- Dodatna punjenja za sve vrste protupožarnih aparata;
- Kompleti zaštitne odjeće, rukavica, radnih odijela s čizmama, kaciga i nepromočivih odijela;
- Kompleti aparata za disanje, s pričuvnim bocama, doknadnim dijelovima i alatom za održavanje;
- Uređaj za proizvodnju dima;
- Kacige za zaštitu od dima sa zračnom sisaljkom;
- Tuš na mjestu izobrazbe;
- 1 nosila;
- 1 komplet opreme za prvu pomoć;
- 2 kompleta protupožarne opreme;
- 2 kacige s vizirom i zaštitom za vrat;
- 1 komplet za reanimaciju kisikom;
- 2 protupožarne sjekire;
- 2 x 36m sigurnosnog užeta s kopčom;
- 2 prostora omeđena s tri strane zidom za simulaciju požara;
- 2 protupožarna hidranta s po dva priključka.
D12
Specijalizirano protupožarno vježbalište Sveučilišta u Dubrovniku u Popovićima
Navigacijski i radarski simulator
POLARIS SHIP BRIDGE SIMULATOR WITH DP, KONGSBERG INTEGRATED SIMULATOR SYSTEM, NAUT AW (SIM), DYNPOS – AUT (SIM), HSC, TUG, ICE.
Omogućuje prikaze relativnog i stvarnog kretanja, oponašanje stvarnog vremenski uvjetovanog okruženja, 2 vježbenička mjesta (mosta) vlastitog broda, parametre za najmanje 20 ciljanih plovila i odgovarajuća sredstva veze, sukladno važećim preporukama IMO-a. Simulator u potpunosti odgovara ciljevima i zadacima odgovarajuće naobrazbe i izobrazbe. Simulator pruža veliku razinu uvjerljivosti u načinu rada te se na taj način vježbeniku omogućuje stjecanje vještina primijenjenih ciljevima naobrazbe i izobrazbe.
HP Workstation xw4600, Polaris PC, Processor: Intel Core2Duo E7500, 2.93 GHz, RAM: 2GByte, HDD: 160 GByte SATA with implemented hardware and software for the Polaris Bridge Station, DVD Burner, Keybord: Intl English, Operating System. Windows XP, Professional SP3 English, Graphic card: Gainward GeForce 210 512GB 1.HP Z400 workstation, W3565-4GB-500GB-DVDRW-W7PRO 2. WGA GEFORCE GTX560 1GB DDR5, PCI-E 3. 17″ LCD TFT MONITOR HP LE1711, 4. 24″ MONITOR DELL U2410, 5. PANASONIC TH-50PF30ER PLASMA 6. KABEL SERIJSKI 3M 9-9 F-f 7. SENNHEISER PC 151 SLUŠALICE 8. AUDIO – TECHNICA AT ES915 H129 9. AUDIO-TECHNICA AT 8615 A STALAK SWITCH 10. RDL FP-MP1 PREAMPLIFIER 11. RDL FP-MP1 POWER SUPPLY 12. KABEL XLR M 13. KABEL 3.5mm 14. BOSE companion, MULTIMEDIJALNI YVUČNICI, 15. HP PROCURVE 181OG-24 SWITCH 16. HP OFFICEJET 700 WIDE FORMAT 17. Priključni kabel UTP 2M 18. Priključni kabel UTP 0.5M 6 komada Workstations polaris PC – dio nautičkog simulatora – hardware i software.
Nadogradnje Nautičkog simulatora izvršene su (02.06.15. i 14.11.2016.). Valja istaći da je jedna od nadogradnji simulacija prilaza lukama grada Dubrovnika (software Gruž-Lokrum).
D6A, D6B, D6C,
Brodostrojarski simulator
KONGSBERG NEPTUNE ENGINE ROOM SIMULATOR DIESEL-ELECTRIC-AC-AC-CRUISE-VESSEL-DE22-III
Proizvođač: Kongsberg Maritime AS, Horten, NORVEŠKA
Model: „Full Mission“ Neptune ERS Diesel Electric Cruise, DE22-III
Opis Simulatora:
Model simulatora temeljen je na velikom brodu za kružna putovanja sa sinhronim propulzijskim elektromotorima svaki snage 14 MW.
Karakteristike broda: 77000 GRT; dužina 261m; širina 33,6m; gaz 7,95m; brzina 18,5 čv:
Propeleri fiksni 2 komada s max. br.okretaja 145.
Karakteristike glavnog postrojenja:
Brodska električna centrala sastoji se od 6,6 kV sustava, pogonjena s 4 srednjeokretna dizel-generatora svaki snage od 14 MVA, i 2 brzookretna dizel generatora za nuždu od 440 V i snage svaki 750kVA. Električna centrala sastoji se od glavne razvodne ploče od 6.6kV, 440V & 220V, te razvodne ploče generatora za nuždu 440V i 220V.
Svaki propulzijski motor ima dvije odvojene grupe trofaznih namotaja koje omogućuju rad motora s pola snage. Simulator je opremljen tipičnim brodskim sustavima kao što su:
sustav kontrole i automatizacije; sofisticirane sustave menadžmenta energije; sustav kontrole pumpi; i sustav kontrole propulzije; sustav pare s 2 kotla ložena naftom i sustav napojne vode; sustav morske vode; sustav rashladne vode niske i rashladne vode visoke temperature; sustav generatora slatke vode; sustav kompresora uputnog zraka i sustav kompresora kontrolnog /servisnog zraka; sustav lakog i teškog goriva, tankova goriva, separatora goriva; sustav dobave goriva; sustav ulja za podmazivanje uključujući i separatore ulja; sustav statvene cijevi; sustav kormilo stroja; sustav kontrole snage propulzijskih elektromotora uključujući sustav transformatora, sustav pretvarača frekvencije i sustav uzbude; sustav hlađenje propulzijskih motora, uključujući sustav hlađenja morskom vodom i sustav hlađenja slatkom vodom; sustav kaljuža i zauljenih voda strojarnice uključujući kaljužni separator; sustava balasta i sustav kontrole nagiba broda; sustav protupožarnih cjevovoda i sustav sprinklera itd.
Simulator strojarnice sastoj se od opreme podjeljene u 3 odvojene prostorije:
Kontrolna prostorija sastoji se od:
- konzola kontrolne prostorije ( konzola za upravljanje propulzijskim motorima, konzola za upravljanje energetskim sustavom i konzola za upravljanje svim ostalim sustavima i alarmima) ,
- glavne razvodne ploče koja se sastoji od 7 pola ( 4 polja generatora, 1 polje za sinhronizaciju generatora i 2 polja energetskih potrošača),
- sustav alarma, sustav zvuka (pojačala i zvučnici) za zvuk kontrolne prostorije (zvukovi sklopki )
Strojarnica sastoji se od:
- stanica za lokalne operacije, zvučnika za zvukove strojarnice,
- 4 ekrana s interaktivnom mimikom. „Touch screen“ ekrani s interaktivnom mimikom predstavljaju razne sustave u strojarnici na tipičnom brodu za kružna putovanja.
Prostorija instruktora sastoji se od dva dijela i to:
- prostorije za lokalnu stanicu generatora za slučaj nužde koja ima svoj konzolu za upravljanje.
- instruktorove radne stanice uključujući glavna računala, monitore i sustav zvuka za kontrolu zvukova strojarnice.
Brodostrojarski simulator na Sveučilištu u Dubrovniku
Sve prostorije i stanice povezane su induktivnim telefonom.
Ukupna informatička oprema instalirana u simulatoru sastoji se od:
- 4 velika „touch screen“ monitora
- 17 manjih „touch screen“ monitora
- 12 monitora
- 18 PC-a
- 3 sustava zvukova s 9 zvučnika
- 1 konzola alarma u strojarnici
- 1 LAN netvork sustav
Simulator Brodske strojarnice je povezan i integriran sa simulatorom komandnog mosta u jednu jedinstvenu cjelinu (Polaris Bridge Simulator koji u svojoj paleti brodova ima i model broda identičan modelu brodostrojarskog simulatora). Tako povezani simulatori izmjenjuju najvažnije podatke, parametre i komande, te predstavljaju jedinstveni simulator cjelokupnog broda na kojem se mogu istovremeno održavati vježbe manevriranja brodom strojarskog i nautičkog osoblja u realnom vremenu is realnim parametrima.
Brodostrojarski simulator posjeduje svjedodžbu registra Det Norske Veritasa da odgovara i udovoljava zahtjevima STCW Konvencije, Regulation I/12, a koja se odnosi na uportebu simulatora. Simulator udovoljava svim uvijetima za obrazovanje budućih ali i izobrazbu postojećih: upravitelja stroja, časnika sroja i brodskih elektro-tehničkih časnika i to prema svim tablicama navedenih DNV svijedodžbi u privitku.
Simulator visokonaponskog sklopnog bloka – HV Simulator
Oklopljeno i od opasnog napona dodira zaštićeno sklopno postrojenje odnosno smostojeći ormar s lako pristupačnim priključcima i elementima upravljanja. Bočna i stražnja stranica ormara zaštićena je pleksiglasom s oknima za vizualni pristup unutrašnjosti ormara: sabirnicama, zemljospojniku, kontaktima prekidana, strujnim i naponskim transformatorima. Ormar je podijeljen na tri polja sa zasebnim vratima: polje VN transformatora, polje izvlačivog prekidača i polje upravljanja. Polje strujnih transformatora nalazi se na stražnjoj stranici bloka. Transformatori su izvedeni kao makete zbog smanjenja težine bloka.
Upravljanje aparatima se obavlja sa prednje ploče i to zasebnim osovinama i mehanizmima za upravljanje za svaki od rasklopnih aparata (prekidač i zemljospojnik).
Unutrašnjost ormara osvjetljena je instalacijskim LED trakama. Ormar je opremljen ladicom za tropolni izvlačivi prekidač nazivnog napona 12kV i struje 630A, nazivne struja kratkog spoja (1 s): min. 16 kA. Sve upravljačke i nadzorne funkcije bloka povezane su na digitalno sučelje koje omogućuje upravljanjem putem Ethernet standarda na nadzorni softver brodostrojarskog simulatora. Ormar je izveden za sigurni rad simulatora visokonaponskog bloka i konstruiran je tako da omogućuje obuku za sve radne operacije visokonaponskog bloka unutar tipične glavne rasklopne ploče brodskog postrojenja sa visokonaponskom dizel električnom propulzijom kontrolirane putem softvera brodostrojarskog simulatora ili viseće upravljačke stanice. Ormar je izveden tako da bude kompaktnih dimenzija i manje mase zbog jednostavnije instalacije i upravljanja blokom.
Ukupne dimenzije bloka ne prelaze sljedeće vrijednosti:
– Visina 2100 x Širina 680 x Dubina 1550 mm Ukupna masa sa prekidačem 600 kg Srednjenaponski prekidač
– Opslužna kolica za rukovanje prekidačem sljedećih
– Viseća upravljačka stanica
Komplet električarske osobne opreme koja se sastoji od: 1x torba za zaštitnu opremu 1x električarska kaciga sa vizirom 1x zaštitna jakna protiv električnog luka 12 cal/cm2 , veličina XL 1x zaštitne hlače protiv električnog luka 12 cal/cm2 , veličina XL 1x silikonizirane kožne nadrukavice 1x izolirane Latex rukavica klasa 0 length, dužina 36 cm, veličina 10/11 1x tester za latex rukavice 135x135x125 mm 1x izolacijska prostirka za postavljanje ispred ormara prekidača.
Radiopostaja i laboratorij za telekomunikacije – GMDSS
GMDSS simulator je proizvodnje Poseidon, Norveška.
Simulator se sastoji od jednog instruktorskog i 6 studentskih radnih mjesta. Svako radno mjesto ima računalo s instaliranim softwareom za GMDSS simulator (PGS – Poseidon GMDSS Simulator), pisač, te naglavne slušalice i mikrofon za audio komunikaciju. Sva računala su umrežena, dok je audio oprema povezana u zajedničku audio jedinicu (AMU – Audio Multiplexer Unit) spojenu na instruktorsko računalo.
Instruktor na svom radnom mjestu kreira vježbe, nadzire rad simulatora, te prema potrebi sudjeluje u vježbama kao brod, obalna radijska postaja ili pomorski centar za traganje i spašavanje.
Svako studentsko radno mjesto simulira jedan brod s pripadnom komunikacijskom opremom.
Na simulatoru je moguć istovremeni rad dva ili više sudionika u simuliranim uvjetima na sljedećim uređajima:
- Inmarsat-A brodska zemaljska postaja (SES – Ship Earth Station)
- Inmarsat-B brodska zemaljska postaja (SES – Ship Earth Station)
- Inmarsat-C brodska zemaljska postaja (SES – Ship Earth Station)
- MF/HF primoodašiljač
- MF/HF radioteleks (NBDP – Narrow Band Direct Printing)
- MF/HF digitalni selektivni poziv (DSC – Digital Selective Call)
- VHF primoodašiljač
- VHF digitalni selektivni poziv (DSC – Digital Selective Call)
- Navigacijski teleks (NAVTEX – Navigational Telex)
- Radioplutača (EPIRB – Emergency Position Indicating Radio Beacon)
- Radarski transponder (SART – Search and Rescue Transponder)
- Radar (za potrebe navigacije, manevriranja i prijema SART signala)
- Pisač (za ispisivanje tekstualne komunikacije i parametara vježbi)
Novi GMDSS simulator je instaliran u rujnu 2020. god. u prostorije umjesto starog. Novi GMDSS simulator je proizvođača Transas – (GMDSS Simulator Transas TGS 5000 V8.5) i zadovoljava sve tražene uvjete
- STCW 2010 Amandmane (Regulation I/12)
- STCW amandmane (Code A-1/12, B-1/12)
- IMO model course 1,25 (2015 edition) – General Operator’s Certificate for GMDSS
- IMO model course 1,26 (2015 edition) – Restricted Operator’s Certificate for GMDSS
Simulator ima jednu radnu stanicu za instruktora i 6 radnih stanica za studente.
Voditelj laboratorija prof. dr. sc. S. Krile u radiopostaji Sveučilišta u Dubrovniku
Radijska postaja je proizvodnje Sailor, Danska. Sastoji se od kompletne GMDSS radijske postaje za brodove koji plove u navigacisjkom području A3. Sadrži sljedeću opremu, s kojom je moguć rad u realnim uvjetima:
- Inmarsat-C brodska zemaljska postaja (SES – Ship Earth Station)
- MF/HF primoodašiljač
- MF/HF radioteleks (NBDP – Narrow Band Direct Printing)
- MF/HF digitalni selektivni poziv (DSC – Digital Selective Call)
- VHF primoodašiljač
- VHF digitalni selektivni poziv (DSC – Digital Selective Call)
- Navigacijski teleks (NAVTEX – Navigational Telex)
- GPS prijemnik
- Uređaj za punjenje akumulatora s automatskim prebacivanjem u slučaju nestanka glavnog napajanja
- Akumulatori za napajanje 24V DC
- Rasvjeta u slučaju nužde
- Alarmni uređaj
- Prijenosni VHF primoodašiljač.
Radijska postaja također sadrži sljedeću opremu s kojom je moguć interni međusobni rad:
- VHF primoodašiljač
- VHF digitalni selektivni poziv (DSC – Digital Selective Call).
Za komunikaciju sa subjektima na kopnu na raspolaganju je sljedeća oprema spojena na fiksnu telefonsku mrežu:
- Telefon
- Telefaks
Za demonstriranje su na raspolaganju sljedeće makete uređaja:
- Radioplutača (EPIRB – Emergency Position Indicating Radio Beacon)
- Radarski transponder (SART – Search and Rescue Transponder)
- Prijenosni VHF primoodašiljač
- Prijenosni primoodašiljač za komunikaciju sa spasilačkim letjelicama
- Hidrostatska kuka za radioplutaču.
Transas GMDSS simulator TGS 5000 precizno simulira stvarne komunikacije među brodovima i obalnim radijskim postajama simulatorom, čime se dodatno proširuju mogućnosti njegove upotrebe., te podržava najsuvremenije pomorske satelitske i terestričke komunikacijske sustave. Simulator TGS 5000 koristi se za upoznavanje s pravilnim rukovanjem GMDSS uređajima namijenjenim obavljanju komunikacija pogibelji, hitnosti i sigurnosti, kao i općih komunikacija. Simulacije uključuju: • MF/HF/VHF komunikacije korištenjem DSC uređaja, telefonije i radio teleks uređaja • satelitske komunikacije korištenjem Inmarsat uređaja • odašiljanje i prijem MSI poruka pomoću SafetyNET, NAVTEX i HF NBDP sustava • propagaciju radio valova uvažavajući specifičnosti pojedinih frekvencijskih pojaseva • provođenje SAR operacija upotrebom radara, SART i EPIRB uređaja za navođenje i lociranje mjesta nesreće. GMDSS Simulator TGS 5000 omogućuje rad s različitim generacijama opreme od zastarjelih do najmodernijih, uključujući: SAILOR Compact 2000; SAILOR System 4000; SAILOR 5000; SAILOR 6000; VHF&DSC FURUNO FM-8800S; Jotron AIS SART prema IMO Resolution MSC. 256 (84) kao alternativa SART uređaju; Inmarsat C, Inmarsat Fleet77, Inmarsat FBB; AIS Class A; Glonass/GPS receiver. Simulator podržava različite načine rada kao što su mrežni rad i samostalni rad na svakoj radnoj stanici, a ujedno se može koristiti i za provođenje ispitivanja. Također, simulator sadrži i elektroničku kartu na kojoj je moguće određivati područja plovidbe definirana GMDSS-om, pregledavati najvažnije informacije o kopnenoj infrastrukturi GMDSS-a, kao i simulirati propagaciju elektromagnetskih valova terestričkih komunikacija. Na instruktorskim radnim stanicama moguće je postavljati različite scenarije i zadatke koji uključuju sve komunikacijske postupke GMDSS-a prema prioritetima komunikacija. Dodatno, omogućen je i umreženi rad s navigacijskim simulatorom, čime se dodatno proširuju mogućnosti njegove upotrebe. Sastoji se od 10 radnih stanica s mogućnosti pojedinačnog i grupnog načina upravljanja. U potpunosti usklađeno sa zahtjevima STCW konvencije 1978, IMO predložaka 1.25 and 1.26. Odobren od klasifikacijskog društva Det Norske Veritas (DNV) klase A, prema Standardu No. 2.14
D9, D11
Simulator za rukovanje balastom i teretom ukapljenog plina
(LCHS – Liquid Cargo Handling Simulator)
Model: LCHS 5000 TechSim, Transas Marine Limited
Opis simulatora:
Simulator se sastoji od jednog instruktorskog i 4 radne konzole (8 studenata) koji je prikladan za studente nautičkog i brodostrojarskog smjera.
Model simulatora temeljen je na brodu za prijevoz ukapljenih plinova (LNG) membranskog tipa sljedećih karakteristika:
- dužina – 302 m,
- širina – 50 m ,
- gaz – 12 m,
- zapremina tankova tereta: 217 459,6 m3
- zapremina balastnih tankova: 72 676,8 m3
- pumpe tereta: 20 kom
- balastne pumpe: 4 kom
LCHS simulator omogućuje studentima upoznavanje s obveznim listama provjera tipičnim za LNG brodove, raspored i namjenu teretnih i balastnih cjevovoda, raspored, namjenu i rukovanje s pumpama tereta i balasta, kompresorima za rukovanje “parama” tereta i povezanim ventilima za upravljanje pojedinim sustavima. Pored navedenog, omogućena je simulacija priveza broda na kopneni LNG terminal ili operacija “brod-brod” (engl. STS – ship to ship) te povezanih teretnih operacija (ukrcaj/iskrcaj tereta), potrebnih mjera predostrožnosti prilikom rukovanja teretom i/ili požara na brodu.
Simulator za rukovanje balastom i teretom ukapljenog plina
Zbirka edukacijskih filmova „Videotel“
Pomorski odjel Sveučilišta u Dubrovniku ima potpisan ugovor s tvrtkom „KVH VIDEOTEL“ za najam opreme koja je u mogućnosti prikazivati edukacijske filmove za obrazovanje pomoraca. Ugovor traje 5 godina počevši od akademske godine 2018./2019. prema ugovoru možemo se služiti s 50 odabranih naslova za obrazovanje studenata. Popis naslova video-filmova je kako slijedi:
UNIVERSITY OF DUBROVNIK – VIDEOTEL LIBRARY
Number, CODE, TITLE
- 631 Cargo lashing operations (RO-RO)
- 788 Successful reefer container operations
- 938 OPERATION & MAINTENANCE OF HATCH COVERS
- 507 CRISIS MANAGEMENTCRISIS MANAGEMENT
- 1262 INTERNATIONAL SAFETY MANAGEMENT CODE, THE
- 598 BULK CARRIER LOSSESBULK CARRIER LOSSES
- 575 ISM AUDIT, THEISM AUDIT, THE
- 1297 An Introduction to Fuel Oil Bunkering
- 1291 ISO 14001 Environmental Management Training Course
- 633 RO-RO WATERTIGHT INTEGRITY
- 665 SHIP’S ELECTRICAL SYSTEMS – SAFETY AND MAINTENANCE (EDITION 2)
- 666 ELECTRICAL DISTRIBUTION (EDITION 2)
- 667 GENERATORS AND MAIN CIRCUIT BREAKERS (EDITION 2)
- 668 MOTORS AND STARTERS (EDITION 2)
- 695 METEOROLOGY FOR SAFE NAVIGATION IN TROPICAL AND EXTRATROPICAL CYCLONE
- 1227 THE SAFE USE OF ECDIS IN PRACTICE
- 738 WIND, WAVES AND STORMS Part 1, UNDERSTANDING WEATHER SYSTEMS
- 743 WIND, WAVES AND STORMS Part 2 – COPING WITH HAZARDOUS WEATHER
- 747 SAFE CARGO STOWAGE & SECURING
- 1151 HYDRODYNAMICS AND INTERACTION
- 891 VESSEL STRUCTURE AND BALLAST TANK INSPECTION
- 926 AIS – AUTOMATIC IDENTIFICATION SYSTEMS
- 927 NAVIGATION IN ICENAVIGATIONG IN ICE
- 963 OILY WATER AND SEPARATORS
- 965 SLUDGE AND THE INCINERATOR
- 966 SEWAGE AND WASTE WATER TREATMENT
- 1139 Dangerous Goods at Sea – Part 1 The IMDG Code (Ed 6)
- 1140 Dangerous Goods at Sea – Part 2 Expecting the Unexpected (Ed 6)
- 1275 An Introduction to Resource Management – part 1
- 1276 The Voyage Plan: Appraisal and Planning – Part 2
- 1277 The Vpyage Plan: Executing, Monitoring and Chart Correction – part 3
- 1279 Engine Room Watchkeeping – Part 5
- 1281 Resource Management & Accident Prevention – Part 7
- 1175 Electric Propulsion & High Voltage Practice (Editon 3)
- 1208 Basic Firefighting (Edition 4)
- 1211 Machinery Space Fires (Edition 4)
- 1101 Dangerous and difficult bulk cargoes – best practice and the IMSBC code
- 1264 Rescue Boat and Fast Rescue Boat Operations (Edition 2)
- 2000 ECDIS Training Course
- 8523 Dry Dock Planning (M032)
- 3045 Practical Engineering Suite: Fuel Oil Treatment – The Centrifugal Separator
- 8625 The Marine Diesel Engine (M200)
- 8627 The Crosshead Diesel Engine (M202)
- 8665 Theoretical Diesel Engine Cycles (M240)
- 8711 Introduction to Boilers (M230)
- 8714 The Auxiliary Boiler (M323)
- 8715 The Exhaust Gas & Composite Boilers (M324)
- 8822 Steam Turbine Gearboxes (M696)
- 8855 Fresh Water Generators (M761)
- 8856 Reverse Osmosis (M763)