Teže li tvrtke u gospodarstvima u usponu izvozu vođene željom za osvajanjem međunarodnog tržišta ili u nastojanju da izbjegnu domaće institucionalne prepreke? Novo istraživanje znanstvenika s Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku, nastalo u suradnji s hrvatskim i inozemnim partnerima With a little help from my friends: Institutional obstacles, networking, and SME exporting in emerging European and Asian economies pruža odgovore na to pitanje.
Analizirajući uzorak malih i srednjih poduzeća (MSP) iz 12 zemalja Središnje Azije, Bliskog Istoka i Jugoistočne Europe, autori istražuju utjecaj percepcije lokalnog institucionalnog okvira i sklonosti umrežavanju na sklonost izvozu. Rezultati pokazuju da u Središnjoj Aziji umrežavanje olakšava izvoz MSP-a u situacijama kada se institucije ne percipiraju kao prepreka. U Jugoistočnoj Europi, MSP koriste izvoz, poduprt umrežavanjem, kao strategiju za izbjegavanje lokalnih institucionalnih izazova. Na Bliskom Istoku, umrežavanje i institucionalne prepreke povećavaju sklonost MSP-a prema izvozu dok u sve tri regije,stjecanje međunarodnih i tehnoloških znanja kroz umrežavanje služi kao poticaj izvozu.
Studija, objavljena u časopisu “International Business Review”, koji je indeksiran u prvom kvartilu baze WoS s faktorom odjeka od 8.7, djelo je prof. dr. sc. Nebojše Stojčića (Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku), prof. dr. sc. Marine Dabić (Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku) i prof. dr. sc. Martine Musteen (Fowler College of Business, San Diego State University).
Rad je dostupan u otvorenom pristupu 50 dana putem sljedeće poveznice: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969593124000052?dgcid=author