Online radionice Centra za jezike

U povodu obilježavanja Godine čitanja – 2021. Centar za jezike Sveučilišta u Dubrovniku održao je 8. svibnja 2021. godine online radionicu „Čitamo pjesme na francuskom, njemačkom, španjolskom i talijanskom jeziku“. Na radionici su sudjelovali studenti preddiplomskih i diplomskih studija Sveučilišta u Dubrovniku, a pjesme su čitali: Ana Belemečić, Jelena Brajović, Srđan Ćimić, Nikolina Dugandžić, Anamarija Franjić, Divna Kristić, Petra Oberan, Mihaela Pavlina, Hana Perković i Nada Vukotić.

Pismenost i čitanje s razumijevanjem predstavljaju temelje obrazovanja, učenja i profesionalnog napredovanja te temelj razvoja samostalnih i odgovornih pojedinaca suvremenoga društva. Čitanje je nužno i korisno, ali i ugodno, zabavno i zanimljivo. U uvodnom obraćanju sudionicima radionice istaknula se važnost čitanja kao jedne od temeljnih kognitivnih sposobnosti i preduvjeta obrazovnoga i osobnoga razvoja svakoga pojedinca.

Pročitano je devet pjesama popularne glazbe; po dvije pjesme na francuskom, njemačkom i talijanskom te tri pjesme na španjolskom jeziku. Nakon čitanja svake pjesme studenti su iznijeli kratki osvrt na izvođače i autore, vrijeme nastanka pjesme i njenu važnost u suvremenoj kulturi. Uslijedila je interpretacija pročitanoga pri kojoj su se provele analize odabranih leksičkih i gramatičkih oblika za svaki jezik. Analizirajući pojedine odabrane leksičke oblike istaknule su se grafo-fonemske specifičnosti svakoga jezika. Sudionici radionice su svojim zapažanjima i  jezičnim usporedbama ukazali na sličnosti i razlike između četiri jezika. Nakon interpretacija i analiza sudionici su izrazili svoja zapažanja o iskustvu ovladavanja čitanjem na stranom jeziku, strategijama čitanja i napredovanju u čitanju i učenju stranoga jezika. Svi sudionici uz engleski uče ili su učili još jedan ili dva strana jezika, stoga im je takvo iskustvo učenja pružilo mogućnost uspoređivanja specifičnosti pisanja, izgovora i čitanja za svaki pojedini jezik.

U završnom obraćanju sudionicima, uz zahvalu za njihov kreativan i aktivan doprinos u provedbi radionice, naglasila se i važnost čitanja kao načina opuštanja i zabave koji u kognitivnom, emocionalnom i psihološkom aspektu doprinosi dobrobiti svakoga pojedinca.

Radionicu su pripremile i vodile: dr. sc. Sandra Didović Baranac, v. pred., Daniela Falkoni Mjehović, v. pred., dr. sc. Zrinka Režić Tolj, v. pred. i dr. sc. Ariana Violić-Koprivec, prof. v. š.

Radionica čitanja književnih djela na engleskom jeziku Come on, Let’s Read in English! održana je 10. svibnja 2021. Pripremile su je i vodile mr. sc. Lia Dragojević, v. pred., Jelena Dubčić, v. pred., mr. sc. Ivana Nakić Lučić, v. pred. i voditeljica Centra za jezike dr. sc. Ariana Violić-Koprivec, prof. v. š.

Studenti preddiplomskih i diplomskih studija čitajući ulomke interpretirali su djela američke i engleske književnosti. Marin Milolaža i Nikola Lešaja predstavili su klasik američke književnosti, roman Moby Dick autora Hermana Melvillea. Viktorija Pilon odabrala je djelo The Paris Hoursautora Alexa Georgea. Marija Milovac pročitala je ulomak iz djela There was a Man Dwelt by a Churchyard autora M.R. Jamesa. Nora Di Leo čitala je ulomke iz romana Louise May Alcot Little Women.Sarah Gorinjac predstavila je poeziju američke književnice Maye Angelou pjesmom Touched by an Angel. Arnela Ovčina govorila je o knjizi Once upon a Tyneautora Anthonya McPartlina i Declana Donnellya.

Zanimljiva diskusija koja je uslijedila bila je na engleskom jeziku. Studenti su pokazali visoku razinu poznavanja engleskoga jezika, interes za književnost, kao i motivaciju za čitanjem pokazavši da je ono značajan dio osobnog i stručnog razvoja svakog pojedinca. 

Predhodni članakLjetni ispitni rokovi za akademsku 2020./2021. godinu
Slijedeći članakAnja Vlašić, alumni studija Povijest Jadrana i Mediterana